sobota, 30 stycznia 2016

Metamorfoza szafki RTV - DIY

Hejka Kochani!
Remont u mnie w domu powolutku zmierza ku końcowi. 
Ach nareszcie! Dziś z wizytą wpadł Pan Schodek (jak mój M. go ładnie nazwał) by podumać nad naszymi starymi schodami. Plan działania mamy gotowy, ale zajmie on troszkę czasu. Głównie z powodu braku wolnych terminów u Pana Schodka. Ale na dobrego fachowca warto poczekać. Dziś jednak nie o schodach chciałam Wam opowiedzieć.
Jeśli remont prawie skończony, to czas na meblowanie. Dla mnie to jest i był zawsze długi proces.
Bo albo mi się w danym momencie nic nie podoba, albo mebel, który mnie urzekł przekracza moje finansowe możliwości. Też tak czasem macie?
Dziś będzie mowa o szafce RTV. 



Początkowo, gdy jeszcze telewizor nie wisiał, jej miejsce zajęły drewniane skrzynki (o których pisałam tutaj
i miały pełnić funkcję właśnie szafki RTV.
Jednak kiedy TV był już na swoim miejscu, skrzynki nie do końca się sprawdziły.
Szukanie zostało rozpoczęte. I nic i nic i nic i nic...
Spojrzałam w końcu na moją starą i sfatygowaną szafkę z Ikea, w kolorze wenge, której zamierzałam się pozbyć. 
A może ...? No dobra, co mi szkodzi. Jak mi nie wyjdzie to dużej straty nie będzie. 


Nikogo nie zaskoczę, że w ruch poszła biała farba akrylowa i wałek :)
Matowienie papierem ściernym, odtłuszczanie benzyną ekstrakcyjną, 3x malowanie białą farbą i na koniec lakier bezbarwny. A że szafka ma szufladę to sobie myślę, że machnę tu coś innego. 
Miały być trójkąty, skończyło się na zygzaku. 










Teraz, jak szafka już tak sobie stoi na swoim miejscu, to w głowie mi się kluje inny pomysł na tą szufladę...








Pozdrawiam wiosennie, bo u nas dziś piękna pogoda, jak nie na styczeń :)
Buziaki, Ola.



57 komentarzy:

  1. Świetna robota :)
    Brawo!
    Pozdrawiam, M.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oglądając Twoje zdjęcia poczułam wiosnę! :) To chyba przez te niebieskie dodatki... takie świeże...
    Metamorfoza szafki genialna i jeszcze bardziej przekonałam się do przemalowania mojej staruszki rtv;)
    Ściskam!
    :

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W weekend i za oknem można było poczuć pierwsze powiewy wiosny. Niestety dziś z rana przywitał mnie pochmurny poniedziałek :(
      Szczerze zachęcam do odnowienia starego mebla zanim zdecydujemy się z nimi pożegnać :)
      Buziaki!

      Usuń
  3. Świetna szafka, wyszło super!Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana!
      Ciepłe pozdrowienia ślę! :)

      Usuń
  4. Jestem zachwycona! Jak ja lubię takie zmiany:))) Brawo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) Ja też lubię zmiany starych mebli :)

      Usuń
  5. Zmiana naprawdę super, szafka wyszła świetna :)
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agness! :) Bardzo mi miło.
      Pozdrawiam serdecznie! :)

      Usuń
  6. Świetna szafka. Ładna, oryginalna i jeszcze samodzielnie odnowiona. Same plusy. Brawo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) Ostatnio to ja lubię tak wszystko sama i sama ;)

      Usuń
  7. Bardzo dobra metamorfoza i świetny efekt końcowy :) Podziwiam i pozdrawiam oraz nieśmiało zapraszam na mojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Car.o na Twojego bloga zawsze chętnie zaglądam :)

      Usuń
  8. Brawo wygląda świetnie, umiesz czarować!
    :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna zmiana! Uwielbiam takie metamorfozy :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Szafka odmieniona nie do poznania, efekt końcowy super. Brawo! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jest cudowna - tego mi było trzeba - zastanawiałm się nad zygzakiem a rombami - a Tobie zygzak wyszedł wzorowo <3 muszę się nad tym zastanowić :) Metamorfoza na 5+

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Też myślałam o rombach i jeszcze o trójkątach. Jak mi się znudzi, zawsze mogę przemalować ;)

      Usuń
  12. Szafka wyszła pięknie. I te niebieskości z bielą i czernią wyglądają rewelacyjnie:)
    pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Powoli staram się pozbyć niebieskiego z domu, ale jeszcze w kilku akcentach pozostał ;)

      Usuń
  13. Świetna metamorfoza! Ciekawy wybór wzoru idealnie pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Moja słabość do zygzaków zaczęła się od renowacji fotela Chierowskiego :)

      Usuń
  14. Uwielbiam patrzeć na dzieła kreatywnych kobiet :o) jakże to mobilizujące do działania. Efekt wyszedł piorunujący czasami farba potrafi zmienić mebel nie do poznania i sprawić, że goście będą myśleli, że to nowy nabytek. Pozdrawiam serdecznie :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O rety, dziękuję za tyle miłych słów! Malowanie to mój ulubiony sposób na zmiany :)

      Usuń
  15. Uwielbiam takie metamorfozy... pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  16. Super wyszło, niby taka drobna zmiana, a efekt WOW. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda jak designerski nowy mebel. Świetnie wyszło :-) Serdeczności ślę :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Super metamorfoza!!! I pomyśleć, że takie cudo powstało ze starej, niepotrzebnej szafki :-) za niewielkie pieniądze mebelek jak nowy. Pięknie wyszło- gratuluję :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Dokładnie, wystarczyła tylko farba i pędzel :)

      Usuń
  19. Szafka wyszła rewelacyjne. Piękny wzór i moje ulubione kolory :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Dla mnie bomba! Iście pozytywny design :) A na ścianie masz taki wzór jak ja obrus na stole :) Fajnie

    OdpowiedzUsuń
  21. Ale super to wymyśliłaś.Mam identyczną szafkę rtv, to ikea chyba besta.Moja jest w kolorze białym.Tylko ja bym chciała ją wogóle usunąc z salonu i na to miejsce wstawic starą z prlu, ale małžonek się nie zgadza.Broni tego mebla rękami i nogami hihi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam właśnie taki mały pomysł na odmianę tej szafki, troszkę na lata 70te ;) Jak ta wersja mi się opatrzy to zadziałam znów ;)

      Usuń
  22. Wyszło bardzo POZYTYWNIE! ;P
    Ps. A z zakupami- też tak mam- ZAWSZE! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to nie jestem jedyna :))
      Pozytywnie pozdrawiam ;)

      Usuń
  23. Świetna metamorfoza!:) Uwielbiam takie. Z nieciekawego mebla zrobiłaś cudo:) Mnie też często podoba się to co z pozostaje poza moim zasięgiem- albo niedostępne, albo zbyt drogie. Wtedy próbuję zrobić sama:) Serdeczności:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest nas więcej :))
      I powiem Ci, że czerpię coraz większą radość z przemiany starych mebli niż z zakupu nowych :)

      Usuń
  24. Rewelacyjnie wygląda po zmianie :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Też jestem w trakcie metamorfozy szafki TV z Ikei w kolorze wenge :) Po obejrzeniu twoich rezultatów już nie mogę się doczekać końca malowania u mnie! Super Ci wyszło. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja się nie mogę doczekać aż zobaczę Twoją metamorfozę!
      Ściskam! :)

      Usuń
  26. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  27. Wydaje mi się, że za taką szafką idealnie pasowałaby jakaś fototapeta prezentująca ciekawy Widok z okna. Sporo jest takich wzorów w internecie i chyba warto jest się zastanowić nad tym aby spróbować wykorzystać je w aranżacji. Co o tym myślicie?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu jesteś :)

Czeczota - renowacja szafek nocnych Art Deco

Czeczota, fornir czeczotowy. Czczczcz...  Podoba mi się ten wyraz, lubię go wymawiać.  A cóż to jest ta czeczota? Wikipedia podpowiada ...