sobota, 19 sierpnia 2017

Czeczota - renowacja szafek nocnych Art Deco

Czeczota, fornir czeczotowy. Czczczcz... 
Podoba mi się ten wyraz, lubię go wymawiać. 
A cóż to jest ta czeczota? Wikipedia podpowiada mi, że to obrzęk, wada drewna, o zgrozo rak. 
Taki nietypowy przerost drewna na pniu, przez co usłojenie jest wyjątkowo dekoracyjne.
To chyba jedyna choroba na świecie, która jest piękna, cenna i pożądana. 


Czeczotowe szafki nocne w stylu Art Deco trafiły do mnie w podobny sposób jak komoda o której pisałam ostatnio. Brudne, sfatygowane i bez jednego uchwytu. Biedaczki. 


Popędziłam im na pomoc. A wraz ze mną szlifierka, masa szpachlowa, farba, lakier, pędzel, wałek i szablon. 
Cała wesoła ferajna :)


Ubytków było dość sporo, ale niewielkich. Masa szpachlowa dała radę. 
Połowa forniru z nóżek zaginęła gdzieś w akcji, dlatego postanowiłam pozbyć się go w całości. 
Nóżki są drewniane więc wystarczyło je oczyścić i pomalować lakierem. 
Drzwiczki i szuflady nabrały charakteru dzięki szablonowi i drobnemu turkusowemu akcentowi. 


Po raz kolejny sięgnęłam po ozdobny papier i wykleiłam nim wnętrze szuflad jak i drzwiczek.



Długo, oj dłuuugo szukałam uchwytów do moich nowych szafek nocnych. 
Zdecydowałam się na "muszelki", ale do końca nie jestem przekonana czy to był dobry wybór. 
A Wy co myślicie?



Czeczotowe szafki nocne. Oto i one.








O zachodzie słońca. 




Kolejna metamorfoza zakończona. Przede mną jeszcze sporo pracy...
Ściskam i do następnego! Ola. 

49 komentarzy:

  1. szafki są przepiękne, jaki to rodzaj drewna, bardzo przypadł mi do gustu. Osobiście zrezygnowałabym z och oklejania, faktura drewna jest wystarczająco "strojna"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękny i jak zawsze pozytywny design :) Uściski !

      Usuń
  2. Wyszły bardzo fajnie i bardzo podobają mi się kolorystycznie, pociągnięte tylko lakierem. Muszelki powiem Ci, że wpasowały się tu idealnie, chociaż nie przepadam za tymi uchwytami, ale tu wyglądają super.
    Bardzo udana metamorfoza.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne i bardzo pasują do wnętrza :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo podoba mi się Twoja sypialnia :) Drabina i szafka nocna idealnie do niej pasują i tworzą fajny zestaw !
    Pozdrawiam ciepło !

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolejna świetna metamorfoza, bardzo podoba mi się zastosowanie kolorów - od środka :) Super to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szafki są fenomenalne, wiesz dobrze jak uwielbiam takie mebelki.I masz racje co do uchwytów.Idealne byłyby tu stare, porcelanowe gałeczki;)

    OdpowiedzUsuń
  7. No i powstała fenomenalna szafka. Podobają mi się delikatne motywy! Brawo Ty!

    OdpowiedzUsuń
  8. Super szafki! I ta muszelkowa gałka niczym z francuskiej kawiarni....bomba! :-)
    Pozdrawiam cieplutko,
    Weronika

    OdpowiedzUsuń
  9. Szafka wygląda świetnie. Metamorfoza zdecydowanie na plus!

    OdpowiedzUsuń
  10. I really appreciate your professional approach.These are pieces of very useful information that will be of great use for me in future.

    ทางบ้าน

    OdpowiedzUsuń
  11. Eklektyzm na najwyższym poziomie! Jak zwykle, zresztą :) Pozdrawiam, Oleńko!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ładnie wyszło. Na początku trochę nie podobały mi się te malunki na drzwiach, ale pasują do całości wystroju.

    OdpowiedzUsuń
  13. Te szafeczki są super. A wzór wybrany genialnie, nadaje im charakeru.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow, genialna metamorfoza!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. No i bardzo fajnie wyszło. Z wieloma starymi meblami można zrobić takie cuda! Ja działam cały czas

    OdpowiedzUsuń
  16. Też chętnie przygarnąłbym takie bezpańskie szafeczki do swojej sypialni. Odpowiednia ręka i dobre zaaranżowanie do pomieszczenia potrafią dać genialny efekt. Dzięki za inspiracje, zaraz szukam czegoś po ogłoszeniach. Ludzie często pozbywają się takich cudów

    OdpowiedzUsuń
  17. Potwierdzam. Na wszystkich olxach itp. można znaleźć często takie skarby. Warto poszukać, podzwonić, na pewno coś wartego uwagi się znajdzie

    OdpowiedzUsuń
  18. Dobra robota! Też troszkę bawię się z takimi rzeczami. Bardzo lubie klimaty starych mebli i po odpowiedniej renowacji jak widać można dostać przepiękną dekorację do domu

    OdpowiedzUsuń
  19. Efekt końcowy, mega! Gdyby moja szafka (przed renowacją) tak by wyglądała, chyba bym ją wyrzuciła, a Tobie takie śliczne cudo udało się wykonać. Super sprawa!

    OdpowiedzUsuń
  20. Cudownie dopasowane wnętrze! ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetnie się prezentują, naprawdę!

    OdpowiedzUsuń
  22. Spisałaś się na medal - ja, jestem aktualnie na etapie budowy swojego domu. Zastanawiam się nad tym, jakie wyłączniki sprawdzą się w nim najlepiej - które z tych, dostępnych w ofercie sklepu internetowego https://interblue.pl/wylaczniki-i-wlaczniki,c,62/ proponowalibyście mi kupić?

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękna sypialnia. Obklejenie wnętrza szafek kupiło mnie totalnie! Super!

    OdpowiedzUsuń
  24. Fajnie mieć kilka takich oryginalnych dodatkow dekoracyjnych w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Super to wyszło! Pozdrawiam serdecznie, oby więcej takich projektów.

    OdpowiedzUsuń
  26. Też lubie bawić się w takie rzeczy, lecz nowe meble jak najbardziej też warto postawić w swoim domu

    OdpowiedzUsuń
  27. U mnie na tą chwilę właśnie brakuje tylko szafki nocnej i muszę ją niedługo wstawić. Dopiero co przyszło nowe łóżko https://senpo.pl/lozka/ i tak na dobrą sprawę brakuje tylko szafeczki nocnej. No ale mam nadzieję, że to się niedługo zmieni.

    OdpowiedzUsuń
  28. Kawał dobrej roboty. Widać że masz rękę do takich rzeczy

    OdpowiedzUsuń
  29. Chyba trzeba będzie poszukać jakiś starych, tanich mebli w internecie:)

    OdpowiedzUsuń
  30. wow ale zmiana, masz talent dziewczyno!

    OdpowiedzUsuń
  31. Jest to dla mnie niezła inspiracja aby poszukać starych mebli i zająć się ich renowacją. Doprawdy niezły może to być moment na jesienne długie wieczory aby zorganizować sobie w jakiś sposób czas.

    OdpowiedzUsuń
  32. pieknie wyglada :) Ja planuje teraz "renowacje" mojej sypialni. Staram sie cala odnowic + kupic do niej troszke kwiatkow. Zaczelam o nie teraz mocniej dbac. kupilam sporo nawozow od firmy Agrecol i musze przynzac, ze im sluza. Kwiatna pieknie! Mam nadieje, ze z nowymi tez tak bedzie :)

    OdpowiedzUsuń
  33. very nice… i really like your blog. Very useful informations. Thx
    Here is a link to our latest updated article - How to update Email or Mobile Number in LIC policy online?

    OdpowiedzUsuń
  34. To jest niesamowite jak wyglądają te szafeczki po renowacji. U nas w małopolsce mówi się na takie szafeczki nakastliki. Byłoby ciekawie pomalować taki mebel na inny kolor. Widać, że ten standard Zwłaszcza jest to popularne słowo pod Krakowem.

    OdpowiedzUsuń
  35. No wynik renowacji rewelacyjny. Warto wg mnie czasem poświęcić trochę czasu i oczywiście pracy aby mebel lub przedmiot znów nabrał blasku i piękna.

    OdpowiedzUsuń
  36. Wyglądają świetnie! Jakbym nie wiedziała, że są odnowione, to pomyślałabym, że specjalnie je postarzyłaś :) Naprawdę fajny efekt, ale trzeba poświęcić na niego trochę pracy.

    OdpowiedzUsuń
  37. Świetnie jest ten artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  38. W sumie renowacja starych mebli jest bardzo fajną sprawą i ja również jestem zdania, że na pewno część z nich warto jest oddać jeszcze do tapicera. Ja za każdym razem korzystam z usług tapicera https://tapicer.warszawa.pl/ i jestem zdania, że wszystkie prace wykonuje on bardzo dokładnie.

    OdpowiedzUsuń
  39. I believe there are many people who feel like I read this article!
    I hope you continue to have articles like this to share with everyone!
    wordpress
    blogspot
    youtube
    ភ្នាល់បាល់​ អនឡាញ

    OdpowiedzUsuń
  40. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  41. Niesamowite stworzyłaś kreacje mieszkania. Jednym słowem mieszkaj nowocześnie, ale w tradycyjnej formie rustykalnej optyki. Rozmarzyłam się :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Absolutnie wspaniała forma nowoczesnego deasignu. Gratuluje

    OdpowiedzUsuń
  43. chokdee777 slot สำหรับสมาชิกที่ชื่นชอบความง่าย รักความสบายสบาย เพิ่มข้อจำกัดความเพลิดเพลินให้กับเกมพนันออนไลน์แบบขั้นสุดเราขอเสนอ PGSLOT เวอร์ชั่นโทรศัพท์เคลื่อนที่ ให้เสถียร

    OdpowiedzUsuń
  44. xoslot เป็นเว็บคาสิโนออนไลน์ที่ดีชั้น 1 ของไทยแล้วก็ทวีปเอเชียโดยยิ่งไปกว่านั้นสล็อตออนไลน์เล่นขณะนี้ และรับรางวัลแจ็คพอต! สล็อตออนไลน์สมัครสล็อตถอนได้ไม่จำกัดสูงสุดวันละ 2ล้าน

    OdpowiedzUsuń
  45. เกมสล็อต xo slot ทางเข้า เนื่องจากเป็นแอพยอดนิยมสูงสุด มีระบบระเบียบรักษาความปลอดภัยที่ได้รับมาตรฐานในระดับสากล ที่มีการใช้กันอย่างล้นหลามทั้งโลก pg slot ผู้รับบริการเยอะมาก

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu jesteś :)

Czeczota - renowacja szafek nocnych Art Deco

Czeczota, fornir czeczotowy. Czczczcz...  Podoba mi się ten wyraz, lubię go wymawiać.  A cóż to jest ta czeczota? Wikipedia podpowiada ...