poniedziałek, 1 czerwca 2015

Pompony!

Małe, duże, kolorowe, z papieru, serwetki, bibuły, tiulu, włóczki, filcu, a nawet ze starej bluzki.
Proste i szybkie do zrobienia. Cieszą oko nie tylko w pokoju dziecięcym, ale w salonie, sypialni czy ogrodzie. 
To kolejna rzecz, którą zapragnęłam mieć po obejrzeniu odcinka "Dorota Was urządzi".
Jak je zrobić i co z nimi zrobić? Zapraszam na garść inspiracji :)

Te kolorowe pompony powstały z myślą o Dniu Dziecka :)






Do zrobienia pomponu tiulowego potrzebujemy:
- tiul oczywiście ;)
- książka
- nożyczki
- tasiemka (jeśli chcemy pompon zawiesić)

W Leroy Merlin kupiłam miękki tiul na metry (4,90zł). Pocięłam go na kawałki o szerokości ok. 18cm, długości 2m.
Tiulem owinęłam książkę o szerokości 15 cm, około 25-30 razy.
Następnie materiał zsunęłam z książki i związałam na samym środku. Boki rozcięłam, materiał rozczapierzyłam i docięłam tam gdzie wystawał. Gotowe :)
Do kolejnych pomponów użyłam sztywniejszego tiulu w rolce o wymiarach 15cm/9m.
Przy takich samych rozmiarach książki użyłam całej rolki. 
Na zdjęciach powyżej widać różnicę pomiędzy pomponami wykonanymi z miękkiego tiulu (niebieski i ciemno różowy), a sztywnego (pudrowy róż). Fioletowy to pompon z serwetki. 



Pompon z papierowej serwetki. Potrzebujemy:
- serwetka
- nożyczki
- kawałek nitki lub sznurka

Serwetkę rozkładam i dzielę na 4 mniejsze kwadraty. Kwadraty nakładam jeden na drugi i zaginam tworząc "harmonijkę". Na środku związuję nitką. Końce można dociąć wedle życzenia (prosto, skośnie, na okrągło).
Teraz pozostaje tylko rozwarstwić serwetkę i pompon gotowy :)



Ta sama zasada przy użyciu bibuły.
Źródło: stylowi.pl

Kolejny sposób z użyciem bibuły.
Stylowi.pl

Filc, igła z nitką i kolejny pompon gotowy :)
Stylowi.pl

 Któż z nas w dzieciństwie nie robił pomponów z włóczki :)
Stylowi.pl

Pomysłowe wykorzystanie starych bluzek :)
Stylowi.pl

Mały lampion papierowy, kawałki materiału i klej na ciepło.
Stylowi.pl


Pompony gotowe. Co by tu z nimi ...
Źródło od góry: AmericanGreetings.com, JustMakeStuff.com, Secreter.es

Źródło: Hand-made.com.au, Pinterest

Źródło: bokehdot.blogspot.com, Brickabrack.wordpress.com

Źródło: Pinterest, Zszywka.pl

Źródło: Etsy.com

Źródło: Projectnursery.com

Źródło: Pinterest

Źródło: Pinterest, plDawanda.com

Źródło: titistutus.blogspot.com, Pinterest

Źródło: Pinterest

Źródło: Pinterest

Źródło: Pinterest

Źródło: Pinterest

Źródło: Pinterest

Źródło: Kangoo.pl, Mamabu.pl

Źródło: Pinterest

Źródło: Etsy.com, Beadandcord.com



A czy u Was goszczą pompony? :) 
Miłego dnia,
 Ola.


37 komentarzy:

  1. Pompony uwielbiam! :)
    Niedługo zamierzam udowodnić, że u młodych mężczyzn w pokoju też wyglądają bosko! ;)))
    POZDRAWIAM! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wierzę :) Pokój Twoich chłopaków już wygląda bosko :)

      Usuń
  2. Jestem pod wrażeniem Twojej różnorodności tych perełek. Bardzo podobają mi się w pokoju, jako dekoracja :), mam sporo starych bluzek, więc się pokuszę o takie.
    Pozdrawiam serdecznie!
    Marta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z różnych materiałów wykonane i różne ich zastosowanie :) Na bluzkach jeszcze nie testowałam. Daj znać jak zrobisz :) Buźka! :)

      Usuń
  3. A ja się tu głowie i troje co powiesić w moim balkonowym kąciku, a tu taka inspiracja... No to teraz mam problem, bo chyba CHCE TEŻ MIEĆ TAKIE tiulowe pompony :D!!! są ŚWIETNE !!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że Twój balkon Bazyli chętnie przyjmie takie pomponowe dekoracje :) Nic tylko zawijać, ciąć i wieszać :D

      Usuń
  4. Jaka piękna "pomponiarnia"! :):) Takie cudeńka to wszędzie pasują!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda? Jest tyle możliwości ich użycia. Tymi kolorowymi obdarowałam już najmłodszych w rodzinie. Teraz czas na szarości dla nas :)

      Usuń
  5. Piękne, słodkie, romantyczne...
    W mojej sypialni taki pompon by się odnalazł!
    A te zrobione z bluzek bardzo mnie zaskoczyły!
    Pozdrawiam!
    Marta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że udało mi się czymś zaskoczyć, bo wiem, że temat pomponów jest już troszkę oklepany ;)
      U nas w sypialni szare i białe zawisną :)
      Buziaki! :)

      Usuń
  6. Ślicznie wyglądają te pompony. Ja robiłam takie na dekoracje do sali na swoim weselu. Razem ze świecącymi lampionami pięknie wyglądały. :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie to wszystko przygotowałaś!!! Mnóstwo inspiracji :))
    Pozdrawiam Justa

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie i tak najbardziej podobają się te wykonane z tiulu, mają w sobie taką lekkość.. A Twoje są po prostu boskie, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja lubię najbardziej i te tiulowe i papierowe :)

      Usuń
  9. Ależ cudowne inspiracje! Uwielbiam pompony i wciąż mi ich mało;) Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne ! Według mnie szczególnie pasują do pokoju dziecka! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ super pompony, niesamowita ilość przeróżnych wzorów. Cudne są :))
    Pozdrawiam cieplutko, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ależ super pompony, niesamowita ilość przeróżnych wzorów. Cudne są :))
    Pozdrawiam cieplutko, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne się prezentują te pompony.

    OdpowiedzUsuń
  14. i chyba Córeczka będzie miała prezencik do pokoju ;) przeglądając inspiracje wpadłam na parę ciekawych pomysłów i będę musiała je koniecznie zrealizować :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam pompony. :D Te dywaniki mnie zaciekawiły, ale raczej ciężko z nich sprzątnąć cokolwiek. xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, z odkurzaniem na pewno nie będzie łatwo. Ale wyglądają cudnie :)

      Usuń
  16. Baardzo dziewczęco - ale to niekoniecznie coś złego : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziewczęce akcenty w odpowiednich ilościach nigdy nie są złe ;) :) Pozdrawiam!

      Usuń
  17. Ten dywanik jest przecudny :*: masz może do niego jakieś namiary czy może trzeba sbie samemu taki zrobić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam podobny na decobazaarze. Myślę jednak, że warto zrobić sobie taki samemu, tylko trzeba znaleźć trochę czasu. Będzie wtedy jedyny i niepowtarzalny :)
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  18. Prezenty z pomponami wyglądają szałowo! ;D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu jesteś :)

Czeczota - renowacja szafek nocnych Art Deco

Czeczota, fornir czeczotowy. Czczczcz...  Podoba mi się ten wyraz, lubię go wymawiać.  A cóż to jest ta czeczota? Wikipedia podpowiada ...