wtorek, 4 lutego 2014

DIY czyli Zrób To Sam - Zakładka do książki

Hejka :)
Dziś pokażę Wam jak w prosty sposób zrobić efektowną eko zakładkę do książki.

Będą nam potrzebne:
  • Zwykły papier do pakowania – można go dostać w każdym sklepie papierniczym, 1szt. arkuszu kosztuje nie więcej niż 1zł
  • Kartka z bloku technicznego, bądź jakakolwiek kartka sztywnego papieru. Może być popisana, z nadrukiem itp. bo i tak będziemy ją oklejać
  • Kawałek sznurka jutowego
  • Drukarka – by wydrukować interesujące nas cytaty czy słowa
  • Ozdobne dziurkacze
  • Biała farba akrylowa + pędzel oczywiście ;)
  • Szablony
  • Klej, nożyczki



No to zaczynamy :)
Wycinamy prostokąt w wielkości jaka nas interesuje(np. 6,5cm na 20,5cm) i oklejamy go papierem do pakowania.

Następnie malujemy z jednej strony border, a z drugiej płatki śniegu za pomocą szablonów i białej farby akrylowej. Szablony kupiłam w Empiku. Zapłaciłam ok. 20zł za cały zestaw (10 elementów). Można je również znaleźć na Allegro.
Drukujemy tekst, który chcemy umieścić na zakładce. Wybrałam cytaty związane z czytaniem i książkami. Użyłam również imienia właścicielki zakładki. Dzięki ozdobnym czcionkom, literki mogą wyglądać naprawdę interesująco. By uzyskać efekt liter z aniołami użyłam czcionki „Angelots”, którą można ściągnąć za darmo ze strony www.darmoweczcionki.pl
Po wydrukowaniu cytatów wycinamy je i przyklejamy do zakładki według uznania.
Dzięki ozdobnym dziurkaczom wycinam gwiazdki i motylki z białego papieru i również przyklejam.


U samej góry robię otwór na sznurek za pomocą dziurkacza – gwiazdka. Przeciągam sznurek jutowy. Chcę by był on zakończony skrzydłami, więc wycinam ze sztywnego papieru dwie pary skrzydeł. 
Następnie maluję je białą farbą akrylową. Sklejam ze sobą tylko na środku by sprawiały wrażenie trójwymiarowości. Na środku robię dziurkę, przeciągam oba końce sznurka i zawiązuję.



Ta da, gotowe :)




2 komentarze:

  1. UWIELBIAM zakładki DIY - sama nawet o tym posta pisałam :) U Ciebie zakładki wyszły rewelacyjnie ! Uwielbiam takie - sama mam zakładki z cytatami !

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu jesteś :)

Czeczota - renowacja szafek nocnych Art Deco

Czeczota, fornir czeczotowy. Czczczcz...  Podoba mi się ten wyraz, lubię go wymawiać.  A cóż to jest ta czeczota? Wikipedia podpowiada ...